onsdag 24. juni 2015

Nytt barnerom på vei

Dette rommet har stått en stund uten tapet og gulv, da vi måtte gå drastisk til verks for å bli kvitt noe som kunne minne om røyklukt der inne. Vi har fjernet et uhyggelig blått teppegulv og revet av gammel hullet strietapet, vasket gulv, vegger og tak omhyggelig med klor og salmiakk og håper at rommet nå kan få en ny og bedre start. Så langt er gulvet kommet på plass. Her har vi tydd til den rimeligste løsningen, nemlig å gjøre jobben selv, etter litt ekspertveiledning. Det tok litt tid å komme inn i teknikken, og det var nesten så jeg lot meg vippe av pinnen ett par ganger i frykt for at jeg skulle kappe så mye feil at det ble slutt på gulvplanker før jeg var halvveis. Men heldigvis gikk det ganske bra etterhvert, så da får vi bare håpe at resultatet blir ekspert-godkjent.

Nå som jeg puster lettet ut etter å fått klikket siste gulvplank på plass prøver jeg å bestemme meg for hvilken/ hvilke farger som passer å ha på veggene der inne. Her har jeg nok over middels store problemer med å komme fram til en beslutning. Så hvis noen har gode råd og erfaringer så er det bare å si ifra. Vil helst ha noe jeg ikke kommer til å angre på. Ikke for hvitt og ikke for fargesterkt. 

Fortsettelse følger....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar