tirsdag 16. april 2013

Kake til middag...

Ihverfall ikke så langt unna. Endelig har jeg litt bedre tid til å stå på kjøkkenet og eksperimentere med middag, brød, desserter og kaker. Akkurat slik som jeg pleide å gjøre i mine yngere dager både hjemme på kjøkkenet og ute blant gress, blomster, gjørme og sagflis. Nå har jeg kommet fram til at planlegging og lister og sånt faktisk er ganske praktisk, også i et lite og forholdsvis oversiktelig hjem. Det har resultert i at alle ukas middager nå henger på en lapp på kjøleskapet, og at alle ingrediensene jeg trenger denne uka befinner seg i skapene på kjøkkenet. Borsett fra at det sannsynligvis dukker opp noe underveis som mangler. Da er det bare og skru på kreativiteten og gjøre en liten vri. Idag har jeg kost meg med å pynte en focaccia-kake med grønne, paprikafylte oliven, frisk dill, ostebiter og timian. Jeg er fornøyd med resultatet og gleder meg til å ta den ut av stekeovnen, og ikke minst til å spise den sammen med en gulrotsuppe, i all sin enkelthet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar