torsdag 24. mai 2012

Vårdag i skogen

Idag er det en fin morgen på Ramnes, iallefall for meg. Jeg sitter her med en stor stabel pensumbøker forran meg, som jeg ikke har hatt så alt for mye å gjøre med enda, men er nok snart igang igjen. Jarmo stakkars har skriftlig eksamen idag, og som om ikke det var nok er han ikke helt frisk heller. Men han kom seg iveg til skolen til tross for det!

Utenfor huset er det masse fuglesang og liv spesielt på morgenen og på kvelden. Veldig behagelig musikk og sovne og våkne til! Synes det er så fint her nå på senvåren, og gleder meg til solen kommer skikkelig opp for da blir det nok godt og varmt her! I går var det ca. 25 grader i skyggen, og passelig vær til å sitte ute å lese til eksamen.

Var en tur ute å hentet posten litt tidligere idag og tok med kameraet og knipset litt bilder med det samme jeg var utenfor. Det nusselige ekkornet du finner på ett av bildene var på besøk her i går.
Fuglerede ved postkassen. Nå har visst eggene rømt hjemmefra også.














 

  
STEMORSBLOMST, også kalt Natt og dag er nesten litt magisk!
I følge skogoglandskap.no kan denne blomsten ha både slimløsende, vanndrivende, blod-rensende og hudrensende egenskaper. For eksempel som kur mot kviser og bronkitt. Virker ikke som det er nok å bare ha den voksende utenfor men, - "hark", det er kjekt å vite. I tillegg er den uforglemmlig vakker med et lilla hjerte på toppen. 
 
- Farvell løvetann!
 Løvetannsesongen er snart over på Ramnes, for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar